dimarts, 24 de maig del 2011

La Generalitat anuncia noves retallades al sou dels funcionaris l'endemà de les eleccions


SÒNIA SÁNCHEZ Barcelona
Actualitzada el 23/05/2011 14:20

El govern de la Generalitat ha començat avui a concretar com pensa retallar la despesa del capítol I dels pressupostos de la Generalitat, que fa referència als sous de la plantilla pública. L'endemà d'unes eleccions municipals en què ha sortit reforçada, l'administració convergent s'ha reunit amb els sindicats de la funció pública i els ha anunciat noves reduccions de sou, que caldrà negociar a partir d'ara, a través de l'eliminació de diversos complements salarials.

La secretària d'Administració i Funció Pública, Pilar Pifarré, ha presidit la mesa de la Funció Pública, on hi són representats els sindicats IAC, CCOO i UGT, i hi ha anunciat la intenció del Govern de deixar en suspens aquest any el pla de pensions dels treballadors públics, eliminar els complements de productivitat i suprimir també el fons d'acció social, del qual reben ajudes per conceptes diversos, com ara escola bressol, assegurança dental o dependència, segons han explicat fonts sindicals.

Fonts del departament de Governació van assenyalar que les reunions amb els sindicats es prolongaran encara alguns dies per acabar de negociar la concreció d'aquestes mesures, que afectaran tots els treballadors d'institucions i empreses en què la Generalitat té més de 51% de l'accionariat.

El membre de la coordinadora confederal d'IAC, Ricardo Rodilla, va advertir que el seu sindicat no pot "acceptar aquestes retallades" quan els treballadors públics tenen ja "el sou congelat" després de la retallada del 5% aprovada l'any passat i amb les retallades previstes per aquest any a les pagues extres d'estiu i Nadal en els pressupostos generals de l'Estat.

La secretària general de la Federació d'Ensenyament de CCOO, Montse Ros, que va assistir a la reunió com a membre de la mesa, va criticar especialment la manca de "xifres i documentació escrita" amb la qual els representants de l'administració catalana s'han presentat a la reunió d'avui, actitud que considera una "provocació". Els sindicats han reclamat dades concretes que posin per escrit aquestes mesures i confien rebre-les a la reunió de demà, on reprendran la negociació.

dilluns, 9 de maig del 2011

Manifestació de rebuig a les retallades dels serveis públics

Diferents entitats de la ciutat han constituït la Plataforma ciutadana per la defensa dels drets públics amb el lema Prou retallades!. Aquesta organització serà la impulsora de la manifestació del 12 de maig a les 18'30 hores.

Té com objectiu principal mobilitzar la societat contra les retallades que s'estan duent a terme als drets bàsics com la sanitat, l'ensenyament, la seguretat i l'atenció a les persones.

El sindicat més representatiu dels Empleats Municipals de l’Ajuntament de Tarragona ASEMIT tot i no haver estat a les reunions i manifestos de la plataforma reivindicativa Federació d'Associacions de Veïns i Veïnes de Tarragona (FAVT), ASEMIT vol adherir-se i donar suport als actes i manifestos programats en defensa dels serveis públic.

PROU RETALLADES !! als serveis públics.

dimecres, 20 d’abril del 2011

ASEMIT guanya les eleccions sindicals a l’Ajuntament de Tarragona.

ASEMIT obté nou (9) representants; CCOO, cinc (5); USOC, cinc (5), i UGT, quatre (4).

El sindicat de Funcionaris de l’Ajuntament de Tarragona ASEMIT, ha guanyat les eleccions sindicals celebrades el passat 14 d’abril, després d'aconseguir 9 dels 23 delegats convertint-se així en el sindicat més votat a l’Ajuntament.

La participació ha estat del 78,84% del cens electoral, han votat 831 funcionaris dels 1040 possibles.


El darrer procés electoral que va tenir lloc l’any 2007 i dels 19 representants, ASEMIT i CCOO van empatar amb 6 delegat, USOC en tenia 4 i UGT en tenia 3, la qual cosa, representa un espectacular creixement d’ASEMIT respecte a la resta de sindicats.

ASEMIT, ha manifestat "satisfacció" pel creixement que ha tingut el sindicalisme corporatiu de funcionaris i el retrocés de CCOO, ja que entén que, la política sindical portada per la secció sindical de CCOO al nostre Ajuntament ens ha portat a la confrontació entre funcionaris, la paràlisis d’acords negociadors i a la denuncia per sistema, en uns moments de retallades i d'amenaça per als serveis públics, "és quan es fa més necessària deixar les rivalitats sindicals i treballar conjuntament”

Secció sindical d’ASEMIT
Ajuntament de Tarragona

dijous, 14 d’abril del 2011

Resultats eleccions JUNTA PERSONAL "NO OFICIALS"

Benvolguts/des companys/es FUNCIONARIS i FUNCIONARIES

A l'espera del resultat oficial, avancem els resultats "NO OFICIALS"

ASEMIT: 9 delegats, CCOO: 5 delegats, USOC: 5 delegats i UGT: 4 delegats


Gràcies a tots els funcionaris i funcionàries que heu exercit el dret al vot amb absoluta llibertat d'expressió, tant de conformitat com de denuncia o protesta i sobretot pensant que la representació col·lectiva ha de ser un compromís de servei als treballadors.

“TREBALLAREM PER TOTS ELS FUNCIONARIS, SENSE DISTINCIONS”

diumenge, 27 de març del 2011

Campanya eleccions sindicals 2011 -Ajuntament de Tarragona-

ASSEMBLEA INFORMATIVA ELECCIONS SINDICALS
DIJOUS dia 7 d'abril de 2011 a les 8:15 hores
Sala d'Actes del PALAU MUNICIPAL

Tota la informació del sindicat ASEMIT a les eleccions sindicals 2011 a la JUNTA DE PERSONALS DE FUNCIONARIS.
AJUNTAMENT DE TARRAGONA

dissabte, 12 de març del 2011

14 d’abril de 2011, Eleccions Sindicals a l’Ajuntament de Tarragona

L’abril d’aquest any finalitza el mandat dels actuals representants de les treballadores i els treballadors de l’Ajuntament de Tarragona. És el moment de repassar la feina feta i fer balanç del que s’ha aconseguit amb la feina feta en tots els fòrums on hem participat.

Fent balanç del 4 anys, destaca la Valoració de Llocs de Treball, un procés viu que permet millora les condicions econòmiques establint les competències i funcions dels treballadors, varem recuperar IPC-08, poder adquisitiu i pagues extres 100%, establir criteris més justos per exercir treballs de superior categoria per IT, promoure l’acció unitària sindical “fallida”, convocatòria dels llocs de treball en comissió, el quadrant de la Guàrdia Urbana equiparada a la policia Autonómica, tornar a recuperar condicions del Pla de Pensions, posada en marxa del Pla d’Igualtat i el Protocol d’Assetjament, fomentar Polítiques de Prevenció en els llocs de treball, o la consolidació d’altres millores de caire social que beneficien el conjunt de la plantilla.

La feina feta per les delegades, delegats, militants i simpatitzants de l’ASEMIT s’ha realitzat sempre des del diàleg i el respecte a tothom, tenint sempre cura de les relacions laborals i pensant en el conjunt de la plantilla. Som un sindicat de FUNCIONARIS, i actuem per a totes i tots. Per molt que altres sindicats s’entestin en dir el contrari.

Som conscients de l’actual conjuntura econòmica per la que passa el país i que ens afecta de ple. Una realitat que no s’ha de traduir amb abaixar els braços i “carregar” amb tot. Ara més que mai cal participar fent un pas endavant, formant part de les llistes electorals d’aquest sindicat, com a afiliada o afiliat o independent. Participant també i especialment, votant quan siguem cridades i cridats a les urnes.

L’ASEMIT és conscient que la feina feta ha satisfet a moltes companyes i companys. Però també ha deixat descontents a d’altres. Som una plantilla molt àmplia i les necessitats de totes i tots, molt diverses. Com a sindicat de funcionaris defensarem els interessos de totes i tots. No farem cap espantada ni cap pas enrera!

Restem a la vostra disposició als correus asemit@tarragona.cat i asemit@asemit.com
O adreceu-vos a qualsevol de les delegades i delegats del sindicat. Són:

Rosa Rosich, Jordi Pallas i Josep R. Borràs.

dijous, 24 de febrer del 2011

PROCLAMADA PER UNANIMITAT LA NOVA EXECUTIVA DEL SINDICAT ASEMIT

El dia 24 de febrer de 2011, a les 14:30 h, a Tarragona, es reuneixen en assemblea ordinària les persones afiliades al sindicat ASEMIT, i d’acord amb els estatuts d’aquest sindicat.

ACORDEN:
Renovar la comissió executiva del sindicat ASEMIT, d’acord amb els estatuts d’aquest sindicat i escollir la nova comissió executiva de l’associació per UNANIMITAT DELS ASSISTENTS els següents càrrecs.
 
- President a Josep R. BORRÀS PALLEJÀ
- Vice-president a Jordi PALLÀS GUASCH
- Secretaria a Rosa ROSICH VENDRELL
- Tresorer a Arsenio ALONSO ORTEGA
- Vocal a Antonio PEDROSA VELASCO


Gràcies a tots i totes pel vostre suport,

dilluns, 21 de febrer del 2011

EL CONSELL PLENARI APROVA LA VALORACIÓ A 110€/PUNT RETROACTIU A 2009

SESSIÓ ORDINÀRIA DEL CONSELL PLENARI

A la ciutat de Tarragona, a les 9:30 h del dia 21 de febrer de 2011, sota la presidència de l’alcalde president, Josep Fèlix Ballesteros Casanova, es reuneixen els membres de la corporació amb l’objectiu de dur a terme la sessió convocada a aquest efecte.

4.1. Recursos Humans

4.1.4. Proposta de modificar l'art. 37.2.4 de l'Acord sobre condicions de treball.
Votació •Vots a favor: ERC - PSC •Abstencions: PP - CiU

4.1.5. Proposta de modificar l'Acord sobre les condicions específiques de treball de la Guàrdia Urbana.
Votació •la proposta es aprovada per unanimitat

4.1.6. Proposta de modificar el catàleg de llocs de treball.
Votació •Vots a favor: PSC – ERC – CiU •Vots en contra: PP

dissabte, 12 de febrer del 2011

NO a la valoració a 110€/punt i retroactivitat 2009

Sotmesa a votació en la Mesa general de negociació de Funcionaris del preacord per establir la Valoració de llocs de treball de l'Ajuntamenta a 110€/punt amb retroactivitat a l'any 2009.
Votació dels sindicat: CCOO i USOC  NO
                               ASEMIT i UGT  SI
                               CORPORACIÓ   SI
No hi ha acord.

divendres, 28 de gener del 2011

Acord per jubilar-se als 65 amb 38,5 anys cotitzats

El govern espanyol i els sindicats han arribat a un principi d’acord sobre la reforma de les pensions.
El preacord fixa en 38,5 els anys cotitzats que s’exigiran per poder jubilar-se als 65 anys, dos anys i mig menys dels proposats per l’executiu de Zapatero.
“Les coses estan encarrilades, però aquest dijous seguirem treballant”, han indicat fonts sindicals, que asseguren que encara queden serrells pendents per resoldre.

El temps de cotització era l’última barrera que separava govern espanyol i sindicats. Mentre els primers volien marcar el topall als 39 anys, els sindicats demanaven rebaixar la xifra fins als 38. L’última reunió que hauria servit per aconseguir la signatura de les dues parts aquesta matinada s’hauria produït al palau de la Moncloa amb la presència del president Zapatero.

El principi d’acord recull també que les persones que es jubilin als 67 havent cotitzat durant 37 anys podran cobrar el 100% de la pensió.

A quina edat en podré jubilar?

L’edat de jubilació s’eleva de 65 a 67 anys per a tots els treballadors. No obstant això, no serà de forma automàtica, ja que s’establirà un període gradual per a la seva entrada en vigor. Així, a partir de 2013 s’anirà retardant progressivament l’edat de retir dels 65 actuals fins a arribar als 67 anys en 2027. És a dir, en 2014 un treballador es jubilarà als 65 anys i mes i mig d’edat, en 2015 als 65 i tres mesos i així successivament fins a arribar a la nova edat de 67 al final del període.

No hi ha excepcions?

Sí, per a aquells que tenen llargues carreres professionals i també per a aquells que tinguin oficis penosos i perillosos (està per definir quines professions entraran en aquesta categoria). El que sí se sap ja és que els treballadors podran seguir jubilant-se als 65 anys conservant la pensió completa si han cotitzat almenys durant 38 anys i mig. La generació que es jubila ara va començar a treballar molt jove i, per tant, acumula molts anys d’aportacions al sistema.

Quant cobraré de pensió?

Actualment la pensió es calcula sobre la base de cotització dels últims 15 anys. Després de la reforma s’ampliarà aquest període a 20 anys en primer terme i a 25 en segon. Està per saber quan s’arribaran a aquests límits, una mica que s’està negociant en aquest moment. Per al primer tram, els sindicats demanden que s’arribi als últims 20 anys cotitzats en 2018; el Govern, en 2016. Per al segon la negociació se situa entre 2021 (Govern) i 2024 (sindicats).

Quants anys hauré de cotitzar per a cobrar tota la pensió?

Actualment cal treballar un mínim de 35 anys per a cobrar el 100% de la pensió. A partir de 2013, aquest termini s’augmentarà progressivament fins a arribar a els 37 anys en 2027 per als quals es retirin als 67 anys. Qui hagin cotitzat durant 38,5 anys podran retirar-se als 65 cobrant tota la pensió.

Seguirà existint la jubilació anticipada?

Els treballadors es podran seguir retirant de forma anticipada, encara que el Govern tracta endurir aquesta facultat. La jubilació als 61 es mantindrà únicament per als casos de crisis empresarials. És a dir, solament els treballadors acomiadats que passin per l’atur un període mínim de sis mesos podran accedir a la jubilació anticipada per aquesta via. El retir anticipat als 63 estarà més lligat a la voluntarietat. Els coeficients reductors se situaran entre el 6% i el 7,5%.

Avantatges per als joves…

En una concessió als sindicats i amb vista als joves, el Govern ha acceptat comptabilitzar com part de la vida laboral els períodes transcorreguts com becaris, amb un límit de dos anys, i permetre així arribar a aquests 38 anys i mig requerits per a retirar-se als 65. S’està estudiant l’efecte retroactiu aquesta mesura de quatre anys des del moment que entri en vigor la reforma, previsiblement 2013. En qualsevol cas s’haurà d’acreditar degudament aquest període d’aprenentatge.

Avantatges per a les mares

El mateix passarà amb el període no cotitzat i dedicat (majoritàriament per la dona) a cura de fills: la persona que hagi optat per aquesta solució podrà sumar nou mesos per fill a la seva cotització, amb un topall de dos anys. No serà per a totes les dones, sinó per a aquelles que interrompin la seva vida laboral per a tenir fills.

Quant anys hauré de cotitzar per a tenir dret a la pensió contributiva?

Com abans de la reforma, aquest període es queda com està, en 15 anys, encara que això solament dóna dret a cobrar el 50% de la pensió.

dijous, 23 de desembre del 2010

BONES FESTES DE NADAL I D'ANY NOU 2011

La retallada de CC.OO als treballadors


Els representants sindicals de CC.OO. a l’Ajuntament de Tarragona han perdut definitivament el seny.

L’advocat del sindicat CC.OO en defensa dels legítims interessos del sindicat i en representació dels treballadors municipals un dels seus delegats ha demanat a la jutgessa del Contenciós Administratiu núm. 2 de Tarragona.
“Que qualsevol acord adoptat per l’Ajuntament de Tarragona i els representants sindicals dels treballadors que superi la Llei de pressupostos generals de l’Estat 2009-2010 siguin considerats nuls de ple dret i per tant siguin retornats els imports econòmics cobrats”
Per argumentar aquesta demanda l’advocat assessorat per la pròpia secció sindical de CC.OO ha fet esment a la sentencia del (TSJC) contra l’Ajuntament de Valls que obliga als treballadors a retornar les quantitats econòmiques percebudes per sobre de la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat de l’any 2003.
En reunió d’avui de la mesa negociadora de funcionaris CCOO ha reiterat que no acceptarà que la valoració de llocs de treball comporti un increment retributiu superior al 0,3% previst al RD 8/2010, de 20 de maig, de mesures extraordinàries per a la reducció de la despesa pública.
Segons ha manifestat reiteradament, en temps de crisi CCOO no estarà d’acord amb l’increment retributiu de la valoració, i demana que aquests diners es destinin a la creació de programes d’ocupació per als ciutadans.
La única veritat és que amb el seu vot en contra CCOO i USOC estan impedint que la valoració sigui aprovada en el Consell Plenari de desembre, “aquesta n’és la única causa i no cap altra”. Només es podrà pagar la valoració un cop aprovada pel Consell Plenari.

dimarts, 7 de desembre del 2010

CCOO i USOC VOLEN ATURAR LA VALORACIÓ

ATURAR ARA LA VALORACIÓ DE LLOCS DE TREBALL ÉS EXPOSAR-SE A PERDRE LA POSSIBILITAT LEGAL I ECONÒMICA D’APLICAR-LA

EN QUÈ BENEFICIARIA ELS INTERESSOS DELS TREBALLADORS INICIAR UNA ALTRA VALORACIÓ DE LLOCS DE TREBALL SENSE NOVES DADES I DE RESULTAT INCERT???

Això és el que demanen USOC i CCOO, deixar sense efecte l’actual valoració i començar-ne una altra de nova, retardant-ne així l’aprovació pel Consell Plenari. Després de sis anys de treballs en aquest tema (2005-2010), del cost econòmic de l’adjudicació a una empresa externa (LTC), de trobar-nos sobre la taula amb dues propostes retributives a la baixa, de posposar el tractament d’altres temes també importants, d’haver aprovat a la Comissió de Valoració tota la documentació i els efectes retributius de l’actual proposta per part de tres sindicats (USOC, ASEMIT i UGT) el desembre de 2008 i de 2009, ara resulta que els delegats de la USOC s’alien amb CCOO i manifesten que seria més beneficiós pels treballadors reiniciar de nou tot aquest procés per una nova valoració de llocs de treball que fos per categories (l’actual és per factors), encara que això comporti no cobrar res durant els anys que puguin passar fins tenir la nova proposta retributiva, que donada la conjuntura econòmica del moment no costa gaire preveure que seria d’un import molt inferior al de l’actual valoració.
Com totes les coses, l’actual valoració de llocs de treball serà millorable, i ja ha quedat clar que quan arribi el moment serà ampliada i revisada amb les dades que resultin dels plans de processos i personal, sens dubte, dades valuoses que ara interessaria tenir però que senzillament no es tenen. No hi ha cap garantia que deixant sense efecte l’actual valoració es pugui aconseguir en un període breu de temps una nova proposta de valoració millor que la substitueixi, i per tant, no hi ha cap motiu que justifiqui renunciar a les millores que la valoració permet assolir ara mentre continuen els treballs externs per la modernització administrativa.
Les expectatives de les Lleis de Pressupostos Generals dels propers anys són poc favorables als interessos dels empleats públics. La Llei de Pressupostos Generals de 2011 permet encara la possibilitat de tramitar i aplicar la valoració de llocs de treball si es fa per blocs (en el nostre cas per grups/subgrups professionals), així que millor siguem vius i tirem-ho endavant abans que les condicions es tornin més restrictives.

RETARDANT L’APROVACIÓ DE LA VALORACIÓ PEL CONSELL PLENARI
CCOO I USOC NO BENEFICIEN NINGÚ I N’ARRISQUEN INNECESSÀRIAMENT L’APLICACIÓ ECONÒMICA

dimecres, 1 de desembre del 2010

UN ATRACAMENT COM CAL !!


CCOO I USOC S’OPOSEN A L’APROVACIÓ DE LA VALORACIÓ DE LLOCS DE TREBALL PEL CONSELL PLENARI

En la reunió de la Mesa general de negociació de funcionaris d’avui, CCOO i USOC han votat en contra del primer bloc de la valoració de llocs de treball (grup AP, abans E) que hauria de passar pel Consell Plenari en la propera sessió de desembre per a la seva aprovació.
A què juga USOC?. Com s’explica que aprovés la valoració de llocs de treball en la Comissió de valoració del 18 de desembre de 2009 i ara hi voti en contra?. I més si tenim en compte que durant el llarg procés de revisió dels quadres de factors un delegat de la USOC va actuar com a portaveu dels tres sindicats que hi participaven: USOC, UGT i ASEMIT. No seria més convenient que USOC participés en l’anàlisi de les aportacions dels treballadors per garantir-los que la Corporació respecta els criteris acordats i els aplica a tothom per igual?, perquè abans va creure adient participar i ara no?, segurament és més còmode deixar la feina pels altres i mentre anar-los difamant i criticant, o potser no és això?.
Com que els delegats de la USOC no venen a les Comissions de valoració, després no saben què s’ha tractat, i llavors es dediquen a embolicar la troca dient coses que no són certes. Les revisions no s’han fet a la baixa. En el cas de les R.V. s’han aplicat quan era més beneficiós pels treballadors, i es mantenen com fins ara. També les polivalències amb disponibilitat es pagaran com sempre. Què en traureu d’enganyar la gent durant uns dies o unes setmanes si inevitablement acabaran sabent la veritat i que els heu enredat?
I CCOO que diu defensar els interessos dels treballadors, els deixarà sense res en un moment de crisi i retallades?. És clar que no és gens d’estranyar, què es pot esperar d’uns delegats que aparenten estar en contra dels nomenaments a dit quan precisament ells es troben en aquesta situació, d’uns delegats que van vendre l’acord de funcionaris al 2004 a canvi d’una promoció sense procés selectiu, d’uns delegats que ara volien repetir la jugada venent la valoració de tots els treballadors a canvi de la valoració d’uns quants privilegiats?. Així, el propi president del Comitè d’Empresa, delegat de CCOO del personal laboral de l’ajuntament, que és qui negocia també les condicions del personal funcionari, demana, al marge de la valoració, que el seu lloc de treball actualment del grup C2 passi al grup C1, que passi del complement de destí 18 al 20, i que el complement específic passi de 7.898,53 a 13.000 €, tot això “sense haver de passar cap procés selectiu”. Perquè ens volen fer esperar a tots aturant la valoració mentre per ells demanen la via directa, sense factors ni nou organigrama ni res de res? (vegeu la famosa llista "clica aqui", sense concurs ni oposició).


dimecres, 10 de novembre del 2010

EL “RUMBERO” DE CCOO I ELS “PALMEROS” DE LA USOC JA CANSEN

El “rumbero” de CCOO, hàbil en la pràctica de la demagògia barata, ara acompanyat dels “palmeros” de la USOC que l’animen entregats, continua amb la seva habitual xerrameca excessiva i absurda per intentar confondre un cop més amb mentides als treballadors i treballadores municipals a qui diu defensar.

I és que aquest xicot va una mica perdut i a vegades el pobre home traspassa els límits del ridícul. Un bon exemple n‘és el comunicat que ha enviat la Comissió de Control del Pla de Pensions, on deixa ben clar que: “NO ES FUNCIÓ D’AQUESTA COMISSIÓ LA NEGOCIACIÓ DE L’APORTACIÓ DE L’AJUNTAMENT AL PLA DE PENSIONS”

L’empipada ha estat grossa i al seu darrer comunicat afirma, amb una agressivitat verbal més pròpia d’una pel·lícula de Charles Bronson que d’un representant sindical:

“QUINS COLLONS!! NO TENIU VERGONYA DE FER AQUEST COMUNICAT”

Resulta evident que està dolgut, molt dolgut, perquè l´ASEMIT li va treure la careta quan el va enxampar a ell i al seu “guitarrista” presentant un escrit a personal manifestant que "NO VAN SECUNDAR LA VAGA" del dia 8 de juny i que van realitzar el seu treball com a delegats sindicals. Tal i com recordàvem uns dies abans de la vaga general del 29 de setembre, amb aquesta martingala se les volien arreglar per cobrar el dia de vaga. Perquè després vingui i ens doni lliçons sindicals. Ja està bé, home, ja està bé!!

Des d’aquestes línies li recomanem al “rumbero” que es relaxi i, si està nerviós, que es prengui una til·la.